Rammer/struktur i SFO'en

Vi er funktionsindrettet i A-afdelingen (indskolingsafdelingen), hvor vi har store lyse fælles lokaler med undervisningsdelen samt en basisindretning i vores ”Café”.

Vi arbejder funktionsopdelt og årgangsopdelt, hvor der tilbydes aktiviteter inden for leg, bevægelse, og kreative tilbud i vores forskellige værksteder.

Vi samler vores legetilbud i enheder.

Vi skaber rum og tid til fordybelse til de enkelte legeenheder.

Vi ønsker at skabe mulighed for leg og aktivitet.

Vi flytter støjen hen, hvor der er rum til det og får skabt ro til fordybelse og de stille stunder, hvor der er behov for det.

Personalets ressourcer og kompetencer kan bringes i spil til glæde for hele børnegruppen.

Vi har valgt at sammenstille vores opgaver, så få personaler varetager ”sende børn-funktionen” (Flyveren), således at øvrige voksne kan lave aktiviteter og være der for børnene.

På mandage-onsdage er vi funktionsopdelt. Her kan børnene frit vælge mellem dagens aktivitetstilbud ude som inde, hvor aktiviteten kan være igangsat af en voksen eller på baggrund af børnenes eget initiativ. På torsdage og fredage er vi opdelt årgangsvist for at understøtte fællesskabet på årgangen.

I løbet af året afvikles forældrearrangementer og enkelte temadage/uger i foråret.

I hverdagen er personalet opdelt i mindre teams, der er ansvarlige for udførelsen af aftalte aktiviteter/funktioner ude som inde. Der er plads til både planlagte som spontant igangsatte forløb.

I vores pædagogiske udvalg sikres overordnede pædagogiske tanker for de forskellige funktioner.

Vi kan benytte skolens lokaler efter behov (gymnastiksal/hallen, hjemkundskab, sløjd mv.).

Vi har et fantastisk udendørs areal med plads til alle under åben himmel, som er en del af hverdagens legetilbud i SFO.