Samarbejdet om det enkelte barn

For at tilgodese det enkelte barns behov, trivsel og udvikling har vi et tæt samarbejde lærer og pædagoger imellem omkring børnene.

Pædagogen er med i 9-12 lektioner i undervisningsdelen pr. klasse fra 0.-2. årgang, samt har timer i SFO.

På 3. årgang er pædagogen med i undervisningsdelen i 9 lektioner pr. klasse, indtil Boblegruppen starter. Når Boblegruppen begynder har den enkelte pædagog færre lektioner i undervisningsdelen om ugen og er resten af tiden hos børnene i Boblegruppen.

Pædagogen deltager i de to årlige skole/SFO-hjem-samtaler.

Klassepædagogen har overblikket over egen børnegruppes udvikling og trivsel i skolen/SFO’en og er nærmeste kontaktpædagog til forældrene omkring SFO.

Vi har en rullende model, hvor pædagogen som udgangspunkt følger egen klasse og via Boblegruppen får kendskab til årgangen inden skolestart.

Pædagogerne deltager ved Skole/SFO-hjemsamtalerne 2 gange om året og ved forældremøder i skole/SFO, hvor børnenes trivsel, udvikling og læringspotentiale drøftes.