Skolebestyrelse

I skolebestyrelsen samarbejder forældre og skolens personale om udviklingen af skolen.

Skolebestyrelsen arbejde består bl.a. i at fastsætte principper for skolens virksomhed, f.eks. principper for undervisningens organisering og samarbejdet mellem skole og hjem.

Udviklingsplan for Assentoftskolen

Denne udviklingsplan skal understøtte kvalitetsudviklingen på skolen og vise retningen for arbejdet med at styrke elevernes læring og trivsel.  Med udgangspunkt i en bred dataanalyse fastsætter skolen markørerne for det fremadrettede arbejde. Udviklingsplanen er et dynamisk arbejdsdokument, der samler skolens kvalitetstiltag.

Der arbejdes løbende med udviklingsplanen gennem sparringer, opfølgningssamtaler, skoleudviklingssamtale og lokale processer omkring kvalitetsudvikling, og udviklingsmålene indgår i den årlige politiske orientering.

Sammenfatning af retningen for kvalitetsarbejdet 2024/2025 med afsæt i skoleudviklingssamtalen

Her fremgår udviklingsmålene fra skoleudviklingssamtalen, der danner grundlag for skolens retning for kvalitetsudvikling. 

Skolen har ansvaret for at offentliggøre følgende beskrivelse på skolens hjemmesiden

Fokus på elevernes læring og trivsel

For at give eleverne de bedste betingelser for at lære og trives, har vi løbende fokus på udvikling af kvaliteten på vores skole.

Hvert år fastsætter vi udviklingsmål for vores skole. Målene sættes ud fra viden og erfaringer fra skolehverdagen, hvor elevernes stemme er en vigtig kilde til information. Desuden anvendes nationale data for læsning, matematik, trivsel og elevfravær. Gennem den årlige skoleudviklingssamtale formuleres udviklingsmålene i samarbejde med skolens ledelse, skolebestyrelsen og forvaltningen.

Udviklingsmål 

På baggrund af vores seneste skoleudviklingssamtale blev der udarbejdet følgende udviklingsområder:

Vi arbejder målrettet på at styrke og videreudvikle et fælles børne- og læringssyn, der tydeligt afspejler skolens værdier og danner et fælles fagligt udgangspunkt for samarbejdet omkring elevernes læring, trivsel og alsidige udvikling.

Det gør vi ved at arbejde med fælles kompetenceudvikling i medarbejdergruppen på temadage og i læringsfællesskaber. 

Vi arbejder med at udvikle sampraksis for at skabe bedst mulige deltagelsesmuligheder for alle elever.

Det gør vi ved at indføre to-voksentimer med fælles planlægning og refleksioner i et tværprofessionelt samarbejde. Vi har fokus på at udvikle fælles tilgange og og kollegial sparring, der skal styrke undervisningen, hvor eleverne kan trives bedst muligt og udvikle sig.

Skolebestyrelsens årsberetning 2024

Formand

Forældrerepræsentanter

Medarbejderrepræsentanter

Ledelsesrepræsentanter